Tuesday, July 20, 2010

Penulis Yahudi Jerman Terkenal: Saya kembali kepada fitrah Islam


HAMBURG (voa-islam.com): Penulis yahudi terkenal berkebangsaan Jerman "Henryk Broder" mengisytiharkankan masuk Islam, setelah serangkaian panjang tulisan-tulisannya yang memusuhi Islam dan umat Islam.

Koran "Palestina Online" menyebutkan bahwa Henryk Broder adalah veteran jurnalis majalah yang sangat popular di Jerman Der Spiegel, dan penulis buku terlaris di Jerman pada tahun 2007, yang berjudul "Hei Eropah .. engkau menyerah" dan dianugerahi penghargaan buku Jerman pada tahun itu.

Diantara ucapannya yang terkenal sebelum memeluk Islam: "Saya tidak ingin Eropah menyerah kepada kaum muslimin, ketika Menteri Kehakiman Jerman mengatakan bahawa syariat Islam boleh menjadi dasar hukum. maka Eropah harus berdamai; ideologi Islam telah menjadi terkait dengan permusuhan dengan gaya hidup moden barat dan saya menyarankan kaum muda Eropah untuk hijrah, kerana Eropah kini tidak akan tetap demikian selama lebih dari dua puluh tahun. Eropah beralih ke Islam secara demografis. Kami memberikan persetujuan secara aneh dalam menanggapi tindakan fundamentalis Islam."

Penulis Broder "61 tahun" berteriak ketika ia mengumumkan untuk masuk Islam: "Mari dengarkan bahawa saya  telah masuk Islam".

Pengumuman keIslamannya sebagai akibat dari konflik spiritualdalaman dirinya sendiri selama bertahun-tahun ketika sebuah diskusi dengan imam Masjid Reza di Nyukuln, di mana ia menjelaskan bahwa dirinya merasa lega akhirnya dapat menyingkirkan penindasan kebenaran yang dilakukannya dengan anggota badannya.

Kembali ke agama fitrah:

Dia mengatakan ketika memberi komen pertanyaan kenapa dia meninggalkan agamanya bahawa dia tidak meninggalkan agama tapi ia kembali ke Islamnya yang merupakan agama semua fitrah seluruh manusia dimana semua orang dilahirkan.

Penulis Jerman tersebut telah mengucapkan dua kalimat syahadat di depan dua saksi dan namanya dirubah dengan Henry Muhammad Brodeur, katanya ketika memberi komen ini dengan bangga: "Aku sekarang adalah anggota dari umat yang jumlahnya satu bilion tiga ratus juta orang di dunia yang dihina terus-menerus dan keluar dari mereka reaksi terhadap penghinaan tersebut, dan saya senang jika kembali ke rumah di mana saya dilahirkan".

Ternyata Allah itu Maha Pengampun dan Maha Mengasihani. Jika seseorang itu mencari kebenaran, dibuka cahaya di depannya agar dapat berjalan dengan sempurna. Semoga Islam menjadi pendamai bagimu Henry Muhammad Brodeur.

“Wahai ahli kitab, sesungguhnya telah datang kepadamu Rasul Kami, menjelaskan kepadamu banyak dari isi al-Kitab yang kamu sembunyikan, dan banyak (pula yang) dibiarkannya. Sesungguhnya telah datang kepadamu cahaya dari Allah SWT, dan Kitab yang menerangkan. Dengan Kitab itulah Allah SWT menunjukkan orang yang mengikuti keredaan-Nya ke jalan keselamatan, dan (dengan Kitab itu pula) Allah SWT mengeluarkan orang itu dari gelap-gelita kepada cahaya yang terang benderang dengan izin-Nya, dan menunjukkan mereka ke jalan yang lurus.” (QS Al-Maidah : 15-16)

1 comment:

Pacifist said...

Alhamdullilah....penentang dan kini Insy'Allah menjadi pembela agama. Allahuakbar...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails