Friday, July 9, 2010

Fakta mengenai Facebook

Mungkin sudah ramai yang tahu pasal kaitan Yahudi dengan facebook bukan? Cuma nak share sikit dengan semua. Bagi yang belum mengetahui, jangan terkejut, terus menggunakan Facebook, tapi bukan sekadar untuk suka-suka, manfaatkan sebaik mungkin untuk kebaikan, lebih berhati-hati dengan setiap paparan maklumat dan jika anda mampu memboikot, silakan.. Itu yang terbaik.

Klik gambar untuk besarkan

Klik gambar untuk besarkan

Pernah terjadi isu karikatur Nabi Muhammad disiarkan di facebook, lalu ramailah yang cuba menentang dengan menubuhkan group anti kepada perbuatan tersebut, tapi pihak facebook menyekat daripada disiarkan di lamannya. Ini jelas menunjukkan bahawa facebook cuba menyebar dakyahnya melalui tangan-tangan orang Muslim sendiri tanpa sedar. Sebagai muslim yang mengambil berat tentang perkara-perkara sebegini, disini saya utarakan beberapa cadangan:

1. Boikot Facebook jika anda mampu
2. Sebarkan kebaikan melalui Facebook, dengan kata lain, "berdakwah".. kerana pengguna laman ini terlalu ramai, jadi manfaatkan kelebihannya.
3. Cari alternatif lain menggantikan Facebook. 
< http://www.kawanlah.com >< http://www.myrakan.com >< http://www.iuneety.com >
4. Waspada terhadap maklumat yang anda kongsikan di laman Facebook. Setiap maklumat mungkin digunakan Yahudi tanpa anda sedari, mungkin juga suatu hari anda bakal digelar pengganas oleh mereka.
5. Wujudkan laman yang seumpamanya. Cabaran ini saya tujukan pada yang pakar IT. Manfaatkan kemahiran yang dimiliki untuk kebaikan umat Islam.

Moga info ini bermanfaat untuk pembaca. Saya sertakan bacaan tambahan daripada ust. Hasrizal, klik [link]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails