Monday, July 19, 2010

Ikhwanul Muslimin lancar Facebook versi Islam

Ilustrasi www.ikhwanfacebook.com. klik [ link ]

Ikhwanul Muslimin (IM) Mesir akan melancarkan Facebook versi sendiri dalam beberapa bulan akan datang. Gerakan oposisi Islam terbesar di Mesir ini menamakan facebooknya dengan ”IkhwanBook”.

Menurut insinyur dan anggota team pengembangan media IM, Ahmed Said, IkhwanBook sudah siap, berjalan, dan menerima anggota di alamat www.ikhwanfacebook.com.

FB Ikhwan ini memiliki konsep dan fasiliti yang mirip dengan Facebook, seperti sharing foto-video, live chat, dan message online. Ahmed mengaku, IkhwanBook bukan untuk menyaingi Facebook asli, namun menyerupai dengannya.

IkhwanBook juga melengkapi website Ikhwan seperti IkhwanWiki, IkhwanWeb, IkhwanGoogle – mesin pencari khusus IM – dan IkhwanTube. Kebanyakan laman itu dalam bahasa Inggeris.

Jadi kepada majoriti kaum Muslim, ayuh bertukar ke IkhwanBook, segera beralih daripada Facebook atau kita terus bersekongkol dengan Israel membunuh umat Islam Palestin. Jika dahulu kita tiada alternatif, tetapi kewujudan laman ini seharusnya menjadi pilihan tanpa punyai alasan. Sebarkan info ini untuk manfaat bersama.

1 comment:

Jamal Ali said...

syukran kerana perkongsian berguna ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails