Wednesday, June 23, 2010

Patung Jesus “Raja Segala Raja” hancur disambar petir

Monroe-Ohio: Sebuah patung Jesus “Raja Segala Raja”, lambang dan kebanggaan kota Ohio, hancur terbakar disambar petir, 14 Jun 2010, sekitar jaml 11.15 malam. Patung setinggi 62 meter dengan lebar 40 kaki yang berdiri tepat di depan Gereja Evangelical Solid Rock itu disambar petir yang kemudian membakarnya hingga hangus. Sebuah petanda yang sebenarnya dari Raja Semesta Alam kepada semua umat manusia di dunia!

 Patung Jesus mirip Wasit sebelum terbakar

Patung Jesus Mirip Wasit

Patung Jesus yang hangus terbakar itu dijuluki Touchdown Jesus, kerana posisi tangan patung jesus tersebut menadah tangan seolah mirip seorang wasit pada pertandingan football Amerika, ketika memberikan kod ‘touchdown’. Rangka patung tersebut terbuat dari baja dan bahagian tubuhnya dibentuk oleh komponen plastik dan bahan fiberglass. Anehnya, hanya dengan sekali sambaran petir, api langsung merebak dengan sangat cepat dan menghanguskan patung, serta nyaris membakar gedung pertunjukan dan gereja yang lokasinya dekat dengan patung tersebut. Ajaib!

Patung Yesus Mirip Wasit Setelah Terbakar

Gereja Evangelical Solid Rock yang berada di belakang patung Yesus tersebut memiliki pengikut sekitar 4.000 orang dan dibangunkan oleh seorang pemuda pedagang kuda, Lawrence Bishop, bersama isterinya. Dengan terbakarnya patung tersebut, kerugian ditaksir mencapai 10 juta.

Petanda Dari Sang Raja Alam

Terbakarnya patung Yesus di Ohio, Amerika Serikat ini tentunya menjadi petanda dan tidak hanya sekadar fenomena alam. Seringkali pembinaan patung Jesus memakan belanja besar, penganut kristian berlumba-lumba membina patung yang paling tinggi dan paling ‘Raja’, seperti patung Jesus Penebus atau “Christ the Redeemer Statue”, yang berdiri di kota Rio de Janeiro, Brazil. Patung Jesus di Brazil yang disebut juga “Christ the Redeemer Statue” ini diklaim sebagai patung (Jesus) tertinggi di dunia.


Patung Jesus Christ di Brazil 

Patung Jesus Christ di Menado

Di Menado, Sulawesi Utara, ada patung Jesus Memberkati, yang diklaim sebagai patung Yesus tertinggi di kawasan Asia sampai Eropa dan kedua tertinggi di dunia setelah patung Jesus Penebus di Brazil, dengan tinggi 30 meter dan 20 meter. Patung Yesus Memberkati ini dibangunkan sehingga menelan belanja jutaan rupiah oleh Ciputra yang juga pemilik lembah tempat berdirinya patung tersebut.

Sementara itu, patung Jesus Mirip Wasit yang terbakar hangus di Ohio, AS ini pun diklaim sebagai patung Jesus tertinggi di Amerika Syarikat, yang tingginya hampir sama dengan gedung berlantai enam. Patung Jesus Mirip Wasit atau “Raja Segala Raja” inilah yang tanggal 14 Jun minggu lalu hangus disambar petir yang dikirim oleh Pemilik Alam Semesta. Mungkinkah patung-patung Jesus lainnya akan menyusul terbakar? Apakah ini hanya sebuah fenomena alam biasa ? Atau ini sebuah petanda bagi orang-orang beriman, kaum Muslimin, di akhir zaman. Wahai kaum yang memusuhi Islam, Wahai kaum yang tidak mahu berfikir, sedarlah bahawa tiada agama yang selayaknya menghuni bumi melainkan Islam. - Al Muhajirun

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails