Thursday, February 24, 2011

Dulu artis, kini ingin berdakwah bersama PAS

Siapa tahu ajal maut manusia, semuanya adalah ketentuan Allah. Bob Lokman yang dulu bergelar artis kini memilih untuk berubah dan menjadikan Islam sebagai wadah perjuangannya. Baginya hanya Islam sebagai penyelamat untuk membawa manusia kepada Allah.


Parti Islam Semalaysia atau PAS merupakan parti politik di Malaysia yang menjadikan Islam sebagai wadah perjuangan. Sejarah dan dasar PAS menjadikannya satu-satunya parti yang mendapat sokongan mereka yang cintakan Islam untuk turut sama menegakkan negara berlandaskan syariat. 

Ramai dikalangan artis di Malaysia yang keluar daripada dunia glamor dan sedar akan kesilapan yang dilakukan mereka selama ini. Bila keindahan Islam dihayati, mereka memilih untuk meninggalkan kehidupan berfoya-foya bertuhankan materi kepada kehidupan bertuhankan Allah. Moga lebih ramai artis diluar sana yang sedar dan berubah kearah kebaikan. Maksud firman-Nya

"Barangsiapa dikehendaki Allah akan mendapat hidayah (petunjuk), Dia akan membukakan dadanya untuk (menerima) Islam. Dan barangsiapa dikehendaki-Nya menjadi sesat, Dia jadikan dadanya sempit dan sesak, seakan-akan dia (sedang) mendaki ke langit. Demikianlah Allah menimpakan siksa kepada orang-prang yang tidak beriman." (QS Al-An'am: 125)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails